TECHNICKÉ MUZEUM TATRA KOPŘIVNICE
V červnu 1936 se konala zkušební jízda, při které bylo na úseku Olomouc – Zábřeh na Moravě dosaženo na dráze
Slovenská strela se stala symbolem technické dokonalosti a vyspělosti tatrováckých tvůrcú a jejich spolupracovníků. V červenci 2010 se stal železniční vůz Slovenská strela národní kulturní památkou.
Pozn.: Pokud si všimneme dat úmrtí Josefa Sousedíka a Vladimíra Grégra, můžeme mít nějaké neblahé tušení. Oba tito vlastenci byli v době protektorátu zatčeni gestapem a domů se již živi nevrátili.
První automobil Präsident, vyrobený v roce 1897 v Kopřivnici. V roce 1898 reprezentoval náš průmysl na Jubilejní výstavě ve Vídni. Vůz se přemístil po vlastní ose. Trať 328 km dlouhou automobil překonal za 24 a půl hodiny
Skříňový automobil Tatra 805, se kterým podnikli cestovatelé M.Zikmund a J.Hanzelka cestu po Asii v letech 1959 – 1964. Maximální rychlost osmiválce byla 75 –
Tatra 11 byl jednoduchý dvouválcový automobil, jehož konstruktérem byl Hans Ledwinka. Vyráběn byl v letech 1923 – 1926. Výkon motoru byl 12 k a maximální rychlost
Tatra 12 - hasičský vůz s baldachýnem (1927 - 1936)
Tatra 17 o výkonu 35 k a max. rychlosti 100 km/h. (1925 - 1927)
Tatra 30 - sportovní kabriolet s karoserií Sodomka (1926 - 1930)
Tatra 52 - čtyřmístný kabriolet s rychloběhem a s hydraulickými brzdami (1930 - 1938)
Tatra 57a - sportovní kabriolet o výkonu 20 k, max. rychlosti
Tatra 70 - vozy stavěné na objednávku pro náročné klienty. Šestiválec o výkonu 65 k měl max. rychlost
Tatra 75 - čtyřválec o výkonu 30 k a max. rychlosti 90 -
Tatra 90 - čtyřválcový prototyp z roku 1935 o výkonu 55 k a max. rychlosti
Tatra 97 z roku 1937. Limuzína aerodynamického tvaru od designéra Hanse Ledwinky. Výroba byla ukončena v roce 1939
Tatraplan typ T600 - kabriolet, jediný exemplář s karoserií Sodomka. V roce 1949 byl předán jako dar Stalinovi. V roce 1976 byl získán zpět a v roce 1978 byl zrenovován
Unikátní prototyp aerosaní V855 byl postaven v roce 1942 pro wermacht. Osmiválec o výkonu 75 k dosahoval rychlosti až 80 kmhod. Aerosaně byly určeny pro 4 osoby. Přední a zadní lyžiny se ovládaly dvěma volanty, umístěnými na jednom sloupku
V 570 z roku 1933 - prototyp dvouválce vyvinul designér Hans Ledwinka. Vůz měl výkon 18 k a max. rychlost 75 - 80 km/hod.